Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Post Reply
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by gokarting.nu »

Nu börjar filmerna dimpa ner, äntligen!

Race 2 kommer någon gång nästa vecka.

Detta är race 1.

http://www.youtube.com/watch?v=ayVKHNPgw9c

Highlights:

1. Att kameran gick igång.

2. Att jag inte körde på Pihl.

3. Att jag gick i mål.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by Fredrik Henriksson »

Jag har tyvärr ingen film från detta rejset då kameran låg kvar i stugan. När jag ser din film så ger jag inte plats nog till dig. :oops: Vet att jag hade för avsikt att gå mot innern för att testa om jag kunde ta något på Robert (har p-boxfiler som visar shortest way is not so bad). Du ser ut att vara långt bort i bakspegeln när jag bestämmer spårval (jag märker dig inte förrän det ryker grus och blir då mäkta irriterad över att du än en gång dyker upp innanför mig) Hade jag tittat än en gång i bakspegeln så hade jag sett hur nära du kommit, men det fanns inte i min värld att du skulle kommit ifatt. Jag hade helt enkelt missbedömt din fart förstår jag nu. Trodde i stunden när jag ser dig på innern att du kommit ifatt genom tokatackarande sen inbromsning och instyrning där plats ej fanns (varpå jag var lite grumpen i depån, eller vi var på varandra).
Din bil går fort, jag skulle haft bättre uppsikt, sorry... :oops:

Räknar kallt med att någon kommer ha svårt att hålla isär två incidenter... :roll:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by Josen »

Tack för filmen - vad fort det går nu :shock: Kul att se förarutvecklingen. Lätta att tappa fokus om man är inblandad i strul..
Ja Fredrik den manövern är minst värd en ursäkt :shock: Kunde gått rikigt illa :down: Hade jag varit i din bil hade jag släppt Andreas som juste gest...
/Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by Fredrik Henriksson »

Nu såg jag inte Andreas förrän det var för sent (han kom fortare än jag någonsin kunnat föreställa mig). Hade jag sett att han var uppe brevid mig hade jag som vanligt lämnat plats. När jag gjorde en snabb rimlighetsbedömning av vad som hänt sekunderna efter så var som sagt min syn en annan.

Mitt intresse i vad du hade gjort är lika med noll...

Edit: Blir konstiga dialoger när inlägg man svarar på ändras i efterhand, men man börjar bli luttrad... :down:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by gokarting.nu »

Detta är nog den kortaste filmen som jag delat ut.

Min kamera som användes här är nästan helt kass nu, under racet så har den hackat och hoppat.
Det blir kanske så med grejer från 1999?

Nåväl, reflektioner.

1. Starten gick utan missöden.

2. Avgasröret som gick sönder, skrämde mig rejält.

3. Några sköna ställ b.la över NGK. (skräckslagen faktiskt...går fort där...)

4. Lamellerna ber om nåd.

5. I filmen är det även en kortfilm som heter: Andreas Jag och Robert Varvningen som gick väldigt fel.

6. Skojade lite med flaggvakterna...tror iof att jag var den enda som tyckte det var kul...?

7. Hoppas Kjell inte är youtube skygg.

http://www.youtube.com/user/gokartingma ... HlxWQDZ2t8

Kommentera gärna.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
waern
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 349
Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
Location: Frillesås/Kungsbacka

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by waern »

:shock: :bow: när jag blir vuxen ska jag bli som dig :wave: köra fort som fan, vinna rejs och ändå ta sig tid att kolla så att kollegorna hänger med och vinka till polarna :up: :applause:
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C
#77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90

2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by Josen »

Tack för film två :up: Kul att det går så fort, surt med smällen där.

Lite tips för vad det är värt :)

+ T1 se till att du kan trycka bilen genom kruvan med gasen, dvs växel, broms skall vara KLART innan svängen
+ Kan gå mycket fortare genom kruvan upp mot idioten - du rullar för mycket.
+ Kom på gasen lite mera aggestivt/snabbare - antigen gasar vi eller bromsar. Inget mitte-emellan s.a.s

Donuten är klock-ren, kan man reta någon ordentligt har man lyckats :) :lol: :lol:
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:Donuten är klock-ren, kan man reta någon ordentligt har man lyckats :) :lol: :lol:
Det beror ju lite på vilken trovärdighet man vill ha...
  1. Ber på eget bevåg om uppmärksamhet från tävlingsledningen till heatet (hålla ögonen öppna för det har hänt en del)
  2. Gör en Dougnut efter race1
  3. Får tillsägelse av tävlingsledningen om dougnuten
  4. Gör en Dougnut efter race2...
:roll:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by Josen »

Sorry för lite OT igen
Det beror ju lite på vilken trovärdighet man vill ha...
Tror du skulle gilla att vara tävlingsledare Nilkas - du får söka och gå alla kurser så du kan smiska till oss ordentligt ;)
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by gokarting.nu »

Josen wrote:Tack för film två :up: Kul att det går så fort, surt med smällen där.

Lite tips för vad det är värt :)

+ T1 se till att du kan trycka bilen genom kruvan med gasen, dvs växel, broms skall vara KLART innan svängen
+ Kan gå mycket fortare genom kruvan upp mot idioten - du rullar för mycket.
+ Kom på gasen lite mera aggestivt/snabbare - antigen gasar vi eller bromsar. Inget mitte-emellan s.a.s

Donuten är klock-ren, kan man reta någon ordentligt har man lyckats :) :lol: :lol:

Tips:

1. Helt kasst av mig, du har rätt.

2. I träningen på Fredagen snurrade jag ut vänster där efter krönet, efter det kom jag inte "tillbaka" sas.
Helt mesigt av mig, du har rätt.

3. Om jag går på tidigare sladdar mattafaran iväg, speciellt efter idioten och svängen efter den.
...och över NGK är jag..........................................................rädd...:(
Halvt fel av mig ang fullgas. Totalt harigt av mig överallt annars. du har ett & ett halvt helt rätt vid tips 3.



Vad folk än tror, så görs doughnutsen för flaggisarnas och publikens skull i förstahand.
Tror dessutom det sätter lite rolig focus på vår klass.
Ingen aning om det stämmer naturligtvis.

I andra hand för att jag tycker det hör till efter ett race, där är jag old school.

I tredje hand gör jag dom för att jag tycker det är roligt.


Men...
Jag vet Mr mentor att du älskar att retas.
Tvärtom mot vad du skulle tycka när du står där med racingbossarna efter målgången, så är det inte retas jag är ute efter.

Det som händer efteråt, är som med vissa sexuella situationer med män, du vet t.ex: ........ ...... ........ .... ................. ..... ....................... .. ............. ............... ......................... ...
-UTAN HAVRE, vill jag tillägga!

Alltså, redan innan du...går på gas.
Vet man att det är kanske inte en så bra ide...................men va f.n:::: -MAN LEVDE IDAG IALLAFALL!:)

Eftersmaken ingår i konceptet liksom.


Sorry to let u down boss. No retas.
Mer: -FROM MATTAFARAN WITH LOVE!.


(...en hemlis, dom är inte så värst sura. iallafall inte alla...:)
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by gokarting.nu »

Niklas Falk wrote:
Josen wrote:Donuten är klock-ren, kan man reta någon ordentligt har man lyckats :) :lol: :lol:
Det beror ju lite på vilken trovärdighet man vill ha...
  1. Ber på eget bevåg om uppmärksamhet från tävlingsledningen till heatet (hålla ögonen öppna för det har hänt en del)
  2. Gör en Dougnut efter race1
  3. Får tillsägelse av tävlingsledningen om dougnuten
  4. Gör en Dougnut efter race2...
:roll:

Trovärdigheten inför vem?


1. Niklas, om tävlingsledningen tittar extra på vårt heat så är det negativt på vilket sätt?
1.1 Med tanke på flestbucklortävlingen som jag leder med flera tusen poäng så kan du dra...vilken slutsats?
1.2 Om dom gjort det, hade snacket och stämningen efteråt..., sett annorlunda ut.

2. Helt rätt.

3. Helt rätt.

4. Oj oj då, här blev det: fel fel fel, Niklas:) Kolla filmen igen och återkom är du snäll.
Oerhört viktigt om detta Googlas, vi är nämligen skyldiga eftervärlden att allt som finns på internet är korrekt.

http://www.youtube.com/user/gokartingma ... HlxWQDZ2t8
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by Niklas Falk »

gokarting.nu wrote:4. Oj oj då, här blev det: fel fel fel, Niklas:) Kolla filmen igen och återkom är du snäll
Mängdlära Andreas, två innehåller "en", två gånger ;)

Om du tror att Tävlingslednngen bryr sig om det minsta vad du säger på nästa SSM så kan du tänka om, först önska ökad uppmärksamhet om regelefterlevnad och sen skiter i tillsägelse för egen del? :think2:

Undrar hur du som Ledning/Ansvarig hanterar sånt beteende i gokarthallen?
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by gokarting.nu »

Niklas Falk wrote:
gokarting.nu wrote:4. Oj oj då, här blev det: fel fel fel, Niklas:) Kolla filmen igen och återkom är du snäll
Mängdlära Andreas, två innehåller "en", två gånger ;)

Om du tror att Tävlingslednngen bryr sig om det minsta vad du säger på nästa SSM så kan du tänka om, först önska ökad uppmärksamhet om regelefterlevnad och sen skiter i tillsägelse för egen del? :think2:

Undrar hur du som Ledning/Ansvarig hanterar sånt beteende i gokarthallen?
Tävlingsledningen sket i vad jag påpekade i år redan.
Så det finns ju ingen vits att lägga mer energi där nästa år?

Dom bryr sig inte så länge ingen skadas, tragiskt men sant.

Citat:
-två innehåller "en", två gånger

Ha Ha! :lol: Niklas nu är du sådär akademikercrazy igen!
Det där får du förklara för mig någon gång,

Undrar hur du som Ledning/Ansvarig hanterar sånt beteende i gokarthallen?[/quote]

Lyssnar på vad "kunden" säger.

Sen får han svartflagg :mrgreen: Brottet: otillräckligt städande framför egen dörr.


Skämt o sido, är helt klart beredd på mitt straff.
Jag vet ju vad jag gör.
Och det var ju inte riktigt "asfaltvåldtäkt incidenter" jag syftade på, med påpekandet jag lade.

Men visst har du rätt, fel av mig är det.

Följden på mitt "bus" är ju alltid detsamma. otillåtet.
Men innan, kollar jag så ingen är nära bakom, och jag försöker ha bilen i rull innan jag går av kopplingen.
Så att jag inte ska behöva "doktor lastmaskin" och nya drivaxlar till nästa race.

Försöker dessutom göra snurren PÅ banan...
Blev j.vligt pinsamt på Hyllinges race i höstas...gick av och ut i gräset så det spruta lera och grässtrån högt o lågt. Oj Oj Oj.

Du svarade inte på 1 och 1.1 Niklas.
Last edited by gokarting.nu on Fri 30 Jul 2010, 11:33, edited 1 time in total.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
waern
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 349
Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
Location: Frillesås/Kungsbacka

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by waern »

Jag stod på publikhyllan i första rejset på Knutan och publiken uppskattade lite show med glada tillrop i alla fall :racesmile:
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C
#77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90

2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by Niklas Falk »

gokarting.nu wrote:Du svarade inte på 1 och 1.1 Niklas.
Vill du verkligen det?

Nåja.
1. Inget negativt med ökat fokus, men kopplat till ditt eget agerande efter påpekad olämplighet kan man ju fundera på vad dina ord är värda.
Att tävlingsledningen inte gjorde mer än de gjorde beror ju på vilka funktionärer de lyckas rekrytera (jag är inte ett dugg förvånad, flera här har stått postering på SSM och utbildning/genomgång är inte direkt omfattande). De på AB såg och rapporterade ju dina snurrningar, bägge gångerna. Kanske var radiotrafiken och tävlingsledningen överbelastad av det så annat inte kom fram (nä, det var det inte eftersom det var tyst från Kvällspostenposteringen men de rapporterna tar lika stor plats i beslutskedjan).

1.1 Tja, nära den Mattröde vill man inte vara, för oavsett vad du säger och hur många ursäkter du ger så händer det alltid saker, om och om igen.
Edit: Detta oavsett "vållandedravlet" några aldrig kan släppa (ganska rejält hack i skivan), mattröd färg verkar vara en magnet för trubbel...
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by gokarting.nu »

waern wrote:Jag stod på publikhyllan i första rejset på Knutan och publiken uppskattade lite show med glada tillrop i alla fall :racesmile:

Dessa vildar!
Då har även södra Sverige lite politiskinkorrekt publik iaf :burnout:
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by gokarting.nu »

Niklas Falk wrote:
gokarting.nu wrote:Du svarade inte på 1 och 1.1 Niklas.
Vill du verkligen det?

Nåja.
1. Inget negativt med ökat fokus, men kopplat till ditt eget agerande efter påpekad olämplighet kan man ju fundera på vad dina ord är värda.
Att tävlingsledningen inte gjorde mer än de gjorde beror ju på vilka funktionärer de lyckas rekrytera (jag är inte ett dugg förvånad, flera här har stått postering på SSM och utbildning/genomgång är inte direkt omfattande). De på AB såg och rapporterade ju dina snurrningar, bägge gångerna. Kanske var radiotrafiken och tävlingsledningen överbelastad av det så annat inte kom fram (nä, det var det inte eftersom det var tyst från Kvällspostenposteringen men de rapporterna tar lika stor plats i beslutskedjan).

1.1 Tja, nära den Mattröde vill man inte vara, för oavsett vad du säger och hur många ursäkter du ger så händer det alltid saker, om och om igen.
Edit: Detta oavsett "vållandedravlet" några aldrig kan släppa (ganska rejält hack i skivan), mattröd färg verkar vara en magnet för trubbel...




Så om det händer mer än två saker på banan, försvinner den ena pga radiotrafiken?
Tittade på filmen, efter den incidenten med mig, Andreas och Robert du syftar på, har klockan gått ca ca 30-40 sek.
Efter DET Doughnuttade jag.
Om jag inte är i en annan time warp än dig, hade det varit någon överbelastning berodde det sannolikt på den TIDIGARE händelsen.

Eller har du någon annan teori här Niklas?



Förra året körde vi tight på Karlskoga som du vet .

http://www.youtube.com/watch?v=h0eMHYBG0Lc

http://www.youtube.com/watch?v=IvWh1t7l ... re=related


Då sa du själv något i stil med:
-Andreas, så skulle man inte kunna köra med nybörjare, och hur ska man kunna förklara så respektfull körning för dom?
Det sa du efter vårt race.
(nu är jag inte helt på det klara med hur du lade orden för över ett år sedan, du kan väl rätta mig om jag har fel.)


Du skriver om hur mycket MITT ORD är värt, jag har en sak ytterliggare att fråga dig:

Dina ord, var dom uppriktiga Niklas Falk?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by Niklas Falk »

gokarting.nu wrote:Så om det händer mer än två saker på banan, försvinner den ena pga radiotrafiken?
Tittade på filmen, efter den incidenten med mig, Andreas och Robert du syftar på, har klockan gått ca ca 30-40 sek.
Efter DET Doughnuttade jag.
Om jag inte är i en annan time warp än dig, hade det varit någon överbelastning berodde det sannolikt på den TIDIGARE händelsen.

Eller har du någon annan teori här Niklas?
Det var mest ett sätt att belysa att det är samma rapporteringsystem (dvs du bad om mera uppmärksamhet, och det som rapporterades vad dina soloeskapader, två gånger. Tävlingsledningen fick inget annat). Och rapporteringarna om incidenter skall ske pappersvägen också, men sannolikheten att det skulle ske är jättelåg (möjligen ett par posteringar som har den erfarenheten).

När MSCC skickade ut extrainfo om fokus på drivers conduct så var jag tveksam på hur det skulle kunna fungera, eftersom det inte är samma funktionärer som för STCC (det är jättesvårt att få det att funka bra).
gokarting.nu wrote:Då sa du själv något i stil med:
-Andreas, så skulle man inte kunna köra med nybörjare, och hur ska man kunna förklara så respektfull körning för dom?
Det sa du efter vårt race.
(nu är jag inte helt på det klara med hur du lade orden för över ett år sedan, du kan väl rätta mig om jag har fel.)


Du skriver om hur mycket MITT ORD är värt, jag har en sak ytterliggare att fråga dig:

Dina ord, var dom uppriktiga Niklas Falk?
Visst, där och då, det var ju en klar förbättring från racet innan. Tajt racing utan kontakt och ingen av oss kände sig kränkt (som jag minns det iaf), inte mycket skitsnack oss emellan efteråt. Vi följde kanske inte alla regler till 100.1% men det var ett givande och tagande.
Jag är inte slug nog att manipulera, dessutom händer det att erfarenheter fastnar så uppfattning om vad som är vettigt kan ändras över tid (dvs min åsikt om vad som är bäst 2007 kanske var annorlunda än 5 år senare).

Oavsett vad man säger och skriver så blir man alltid bedömd av hur man agerar, och förmåga att lära av misstag.
Vi får hoppas att det blir färre anledningar till tjafs efter Falkenberg, PR-racing gör ingen ledsen (hoppas jag).

Ta gärna chansen att jobba som flaggfunktionär på nån tävlingshelg, det är en erfarenhet som ger en del förståelse om hur reglementen praktiseras. Detta gäller alla (dessutom är det brist på funktionärer, speciellt med tävlingserfarenhet).
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by gokarting.nu »

Citat:
Dina ord, var dom uppriktiga Niklas Falk?[/quote]Visst, där och då, det var ju en klar förbättring från racet innan. Tajt racing utan kontakt och ingen av oss kände sig kränkt (som jag minns det iaf), inte mycket skitsnack oss emellan efteråt. Vi följde kanske inte alla regler till 100.1% men det var ett givande och tagande.
Jag är inte slug nog att manipulera, dessutom händer det att erfarenheter fastnar så uppfattning om vad som är vettigt kan ändras över tid (dvs min åsikt om vad som är bäst 2007 kanske var annorlunda än 5 år senare).

Oavsett vad man säger och skriver så blir man alltid bedömd av hur man agerar, och förmåga att lära av misstag.
Vi får hoppas att det blir färre anledningar till tjafs efter Falkenberg, PR-racing gör ingen ledsen (hoppas jag).
.[/quote]



Jag uppskattar ditt raka sätt Niklas.
Skönt både för dig att få ut, och för mig att få del av din ändrade åsikt.

Som jag skrivit tidigare, så vet jag vilket jobb du lagt och lägger ned i racingen som vi får gott av.
Det gör du bra, tycker jag.
Att mattafaran på Kullen nu senast inte blev "jagad" på baksidan med ljudmätaren nu när min ljuddämpare har gjort sitt.
Det var vänligt.
Tills nästa möte du anordnar, slipper du detta problem.



Eftersom vi är "igång" skulle jag vilja diskutera vidare i detta ämne.

Om du vill gå vidare, så föreslår jag att vi tar upp bollen i "min" biltråd igen om du inte misstycker.
Vill att vi håller detta öppet, och drar vi härifrån är det upp till var och en om dom vill läsa eller inte.
(min biltråd har ju redan ämnet aktuellt sas.)

Svara här tack.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by Niklas Falk »

gokarting.nu wrote:Jag uppskattar ditt raka sätt Niklas.
Skönt både för dig att få ut, och för mig att få del av din ändrade åsikt.

Som jag skrivit tidigare, så vet jag vilket jobb du lagt och lägger ned i racingen som vi får gott av.
Det gör du bra, tycker jag.
Att mattafaran på Kullen nu senast inte blev "jagad" på baksidan med ljudmätaren nu när min ljuddämpare har gjort sitt.
Det var vänligt.
Tills nästa möte du anordnar, slipper du detta problem.



Eftersom vi är "igång" skulle jag vilja diskutera vidare i detta ämne.

Om du vill gå vidare, så föreslår jag att vi tar upp bollen i "min" biltråd igen om du inte misstycker.
Vill att vi håller detta öppet, och drar vi härifrån är det upp till var och en om dom vill läsa eller inte.
(min biltråd har ju redan ämnet aktuellt sas.)

Svara här tack.
Nja, jag har inte ändrat åsikt om VL förra året, det var ju en bra utveckling av händelserna då.
Det som konfunderar mig är upplevd "skillnad" mellan uttalanden och agerande på senare tid, jag får inte alltid ihop det som från en person.

Ljuddämpare varar aldrig för evigt.

Från min sida finns det inte så mycket att diskutera ytterligare, det är ju snart en månad sen.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Andreas Halbig Ssm 2010 Race 1 & 2.

Post by gokarting.nu »

Bjuder ändå in dig, för jag vill ha det du skrivit och kommentarerna i Ssm tältet förtydligat.

viewtopic.php?f=6&t=440&p=17812#p17812
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Post Reply