Henrik Pihl & Niklas Falk MSCC KM5 Knutstorp Race 2

Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Post Reply
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Henrik Pihl & Niklas Falk MSCC KM5 Knutstorp Race 2

Post by Cyberoid »

Här kommer en film från säsongens sista tävling för min del. En kanonfight med Niklas om 4:e platsen i MSCC:s KM5 race 2. En upptorkande bana som bjöd på skiftande grepp och ett mycket underhållande race.

MSCC KM5 Race 2 Del 1/2


MSCC KM5 Race 2 Del 2/2
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Henrik Pihl & Niklas Falk MSCC KM5 Knutstorp Race 2

Post by Fredrik Henriksson »

Fräck film, goa ställ och räddningar med härlig fight! :up: 8) :banana:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Henrik Pihl & Niklas Falk MSCC KM5 Knutstorp Race 2

Post by Niklas Falk »

Det ser ju ut som jag kryper nedför krönet...
Men bilen står hel och besiktad i väntan på nästa säsong, jag plockade bort lite mossa och gräs ur bärarmarna under besiktningen :)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Henrik Pihl & Niklas Falk MSCC KM5 Knutstorp Race 2

Post by Fredrik Henriksson »

Niklas Falk wrote: jag plockade bort lite mossa och gräs ur bärarmarna under besiktningen :)
Men så långsamt gick det väl inte? :think2: :wink: :lol:

Tyckte bara att det var ett tillfälle över krönet som du "stod stilla", funderade på om du missade en växel eller nåt... :think2:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Henrik Pihl & Niklas Falk MSCC KM5 Knutstorp Race 2

Post by Niklas Falk »

Fredrik Henriksson wrote:Tyckte bara att det var ett tillfälle över krönet som du "stod stilla", funderade på om du missade en växel eller nåt... :think2:
Där växlar man väl inte ;)
Nädå, jag använde betydligt mindre av det glidande greppområdet än Henrik, i senare delen av racet kunde det nog fungerat med lite mer fart. Men att ha lagom mycket att göra i vinter var faktiskt i bakhuvét. I Idioten och Lito så är det ju lite säkrare att chansa.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Henrik Pihl & Niklas Falk MSCC KM5 Knutstorp Race 2

Post by gokarting.nu »

VILKEN FILM O VILKET ÖS!!!!

Tummen upp, sådär ska det ju vara!
Race med hänsynsfulla omkörningar, underbart!
Tänk om vi kommer ligga sådär 2010, 15 bilar i en tjock o fin klunga där plåten ser ut som när vi åkte ut på banan.

Synd att Niklas snurrade, skulle vara kul att följa er side by side till mållinjen.

Vacker produktion Henrik!
Attachments
scream-thumbs-up-lg.gif
scream-thumbs-up-lg.gif (70.5 KiB) Viewed 1165 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Henrik Pihl & Niklas Falk MSCC KM5 Knutstorp Race 2

Post by Cyberoid »

Det blir så mycket bättre om man har mer än en kamera att filma med. Nu hamnade ju inte jag på bild mer än i två korta sekvenser :mrgreen: men hade jag lyckats hålla mig framför så hade det blivit ännu ur flera perspektiv. :wink:

Men det var en ren och "fair" fight och var riktigt underhållande trots att vi inte slogs om pallplats. En film som kanske hjälper lite under den låååånga vintern som kommer? Ibland måste man ju påminna sig om varför man håller på som man gör. :think2:
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Henrik Pihl & Niklas Falk MSCC KM5 Knutstorp Race 2

Post by Torkel k »

Supercool film! Klart underhållande med schyst och disciplinerad racing!

Henrik = Drift Kiiiing! :bananahead: (Det finns en Nissan 240sx med jättestor vinge till salu på blocket förresten :wink: )
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Henrik Pihl & Niklas Falk MSCC KM5 Knutstorp Race 2

Post by gokarting.nu »

Var tvungen att skriva någon rad till.

Sleipner har helt rätt.

Du är grym på att sladda!

Dessutom tycker jag att dina returer efter att bilen "greppat" ser brutala ut, det kräver säkert sin man att inte baja lite underställ i dom lägena.

Sen måste Niklas få cred för att han kan hålla sig så lugn i dessa situationer!
Dom flesta hade överkört järnet med den igeln bakom, Niklas glider lugnt omkring, och som det verkar, gör endast 2 misstag, NGK och Idioten.
Imponerande!



HAHAHAAHAHAHAHAHAHHAHAAHAHAHAHAHAHAAHA!
STOR GLÄDJE!!!!!
Attachments
now_the_fun_begins.jpg
now_the_fun_begins.jpg (55.88 KiB) Viewed 1062 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Henrik Pihl & Niklas Falk MSCC KM5 Knutstorp Race 2

Post by Cyberoid »

Miatan är verkligen det sjukaste jag kört. Hur mycket man än överkör och kastar den fram och tillbaka så går det alltid att hämta hem. (Nästan.... Ett par ggr har det gått för långt men det är sällan något allvarligt.) Tryggt och pålitligt beteende och inga överraskningar. Dock väldigt frusterande att inte ha greppet när man ser de andra försvinna. Mina däck var tokslut och jag är förvånad att de inte planade mer än de gjorde.

Nästa år får det bli nya Yokisar i soft och en vinge/diffusor sen ska jag nog hinna mer er andra stackare i toppen. :twisted:
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
Post Reply