Henrik Pihl - Falkenberg Träning 2009-08-05

Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Post Reply
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Henrik Pihl - Falkenberg Träning 2009-08-05

Post by Cyberoid »

Öppen kvällsträning på Falkenberg tillsammans med allahanda bilar 090805. Soligt varmt och understyrt.

Kvällsträning Falkenberg Del 1
Kvällsträning Falkenberg Del 2
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2635
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Henrik Pihl - Falkenberg Träning

Post by Andreas E »

Lärorika filmer för en annan som inte har möjlighet att köra på Falkenberg innan sista MX-5 Cup tävlingen (hoppas jag kan ta ledigt så jag iallafall hinner vara med på träningen på fredagen innan racet).
Med tanke på att jag ännu inte skaffat mig mod nog att köra på gränsen i snabba kurvor känns Falkenberg inte som någon favorit (duktig jag är på positivt tänkade...).

Tolkar jag filmerna rätt med att du kör på 4:a hela vägen förutom genom chikanen och första delen av Ginstkurvan?

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Henrik Pihl - Falkenberg Träning

Post by Cyberoid »

Andreas K wrote:
Tolkar jag filmerna rätt med att du kör på 4:a hela vägen förutom genom chikanen och första delen av Ginstkurvan?

/Andreas K
Japp, det kan man väl säga. 2:an genom chikanen->3:an fram till utgången av esset. Tillbaka till 3:an i inbromsningen på baksidan och i med 4:an ut på rakan.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
Post Reply