Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Fredrik Henriksson »

Per fick med sig min enda filmfil från race.1 på ett flashkort efter Knutan då endast gick att se den om man vände bildskärmen upp och ner. Det nämndes sedan i nån tråd, då jag frågade efter den förra gången, att ev Niklas skulle kolla om det gick att vända den.
Tiden går och filmer från gamla race kanske inte känns så intressant att titta på men jag skulle tycka det var kul att få se filmen igen då jag hade en riktigt kul fight med Fredrik W i sin Elise.

Jag förstår också att folk har olika mkt tid/energi, prioriterar olika osv, men för mig känns det högprio att samla allt filmmaterial på bilen, är väl lite nördig på det viset. :? Vore därför jättetacksam om filen kan läggas på FTPn så kan jag försöka vända den åt rätt håll. :)

Vet åtminstone en till som vill se filmen även om han nu inte åker Miata... ;)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Fredrik Henriksson »

Upp...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Josen »

Upp från mig med - jag tror jag kan se min snurr på denna som jag fortfarande inte vet varför det hände :shock: , så Per upp med den nu :up:
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Fredrik Henriksson »

Josen wrote:... som jag fortfarande inte vet varför det hände :shock:
Kollat flera ggr på din inboardfilm och det ser jäkligt skumt ut... :think2:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Josen »

Fredrik Henriksson wrote:
Josen wrote:... som jag fortfarande inte vet varför det hände :shock:
Kollat flera ggr på din inboardfilm och det ser jäkligt skumt ut... :think2:
Tror du man ser något på din film - du kommer strax efter om jag fattar det rätt ?


BTW Fick reda på att Paddan (Gröna 911) tydligen är en Roadsport A bil nedblyad till B; sanslöst .... :shock:
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:BTW Fick reda på att Paddan (Gröna 911) tydligen är en Roadsport A bil nedblyad till B; sanslöst .... :shock:
Det gick att få reda på redan på Knutan ;)
911 byggd för historiskt i grunden men med fel motor (fel storlek och år), därför Roadsport (och blyad för B). Konkurrensutsatta Miator är lite mer optimerade för sin klass om man säger så.

Jag hittar inga spår av jobb med Race1filen på hemmaburken (som legat nedpackad en månad), bara Race2.
Jag har nåt svagt minne av Race1filen men det kan mycket väl varit planer som aldrig fullgjorts.
Eller så var den så skadad att jag inte lyckades rädda den på samma sätt som med Race2 (ffmpeg misslyckades), det är detta jag har ett svagt minne av.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Fredrik Henriksson »

race 1 var skadad men den gick ett titta på om man använde vlc och vände upp och ner på skärmen. Per fick med sig flashkortet, jag tog ingen kopia då jag hade ont om plats på hårddisken. Om du tankade ner både rejs1 och 2 där minns jag inte... :think2:

Uj, nerblyad A-bil! Bara konstatera att Tyskt 70-tal är mil ifrån Japanskt 90-tal... 8)

Att du finns med är ingen tvekan om då jag torkade svettdroppar i pannan efter att du fått stopp på bilen precis innan asfalten där du annars hade rammat in i sidan på mig. så jag befinner mig ju i uppförsbacken när du åker över krönet.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Josen »

911 byggd för historiskt i grunden men med fel motor (fel storlek och år), därför Roadsport (och blyad för B). Konkurrensutsatta Miator är lite mer optimerade för sin klass om man säger så.
Nice - då skulle man kunna protesterat ut den m.a.o med en 'ful-motor' ;)
Vilken effekt/vikt hade den ?
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:
911 byggd för historiskt i grunden men med fel motor (fel storlek och år), därför Roadsport (och blyad för B). Konkurrensutsatta Miator är lite mer optimerade för sin klass om man säger så.
Nice - då skulle man kunna protesterat ut den m.a.o med en 'ful-motor' ;)
Vilken effekt/vikt hade den ?
Med tanke på att det är en tidig sjuttitalare så finns det stor sannolikhet att just den motorn står i regbeviset, vagndeklarerad med den oavsett.
Det är fel motor för FIA-HTP och eftersom det fanns en FIA-HTPkorrekt 911 under uppbyggnad som jag förstod det så var detta substitutet under tiden.
Annars var det 5,2 kg/hk den var viktad för, dvs inget konstigt.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Josen »

Med tanke på att det är en tidig sjuttitalare så finns det stor sannolikhet att just den motorn står i regbeviset
Aha en sann Roadsport optimering ;)
Annars var det 5,2 kg/hk den var viktad för, dvs inget konstigt.
Jo det kan t.o.m med jag räkna ut ;) - men vad vägde den och vilken effekt har den ?
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:
Annars var det 5,2 kg/hk den var viktad för, dvs inget konstigt.
Jo det kan t.o.m med jag räkna ut ;) - men vad vägde den och vilken effekt har den ?
Jag minns inte exakt (jag har inte den vagndeklarationen) men har för mig att det nämndes 1250kg, dvs ca 240hk.

Kollade förresten efter Race1-filen på Pers FTP och eftersom den inte finns där så känner jag mig ganska oskyldig till att inte pillat med den (dvs jag kan aldrig fått tag i den).
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Josen »

Intressant
1030 kg, ~ 140 hk Lotus Elan a la -90:tal
1245 kg, ~ 245 hk uppdaterad Bubbla ;)

Tycker ändå att Kermit borde kunna hållt undan bättre när det svänger, titta på Beetle Cup ( same same ) de kör på
fyndbörsen tider, chassit i bubbla/911 är inte dåligt när det kommer till väghållning

Avslutar OT i Fredriks filmtråd med en skön bild, -90:tal vs 70:tal
3Road090705-061.jpg
3Road090705-061.jpg (45.59 KiB) Viewed 1676 times
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
hdzon
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1284
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:47
Location: Rättvik

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by hdzon »

Niklas Falk wrote:Kollade förresten efter Race1-filen på Pers FTP och eftersom den inte finns där så känner jag mig ganska oskyldig till att inte pillat med den (dvs jag kan aldrig fått tag i den).
Jag har en "säkerhetskopia" av race1 på min dator eftersom det var den ända datorn som kunde vända bildskärmen mjukvarumässigt på kvällen efter racet.

Jag kollar om jag kan ladda upp den på Pers FTP.
Image
Hans Danielsson, Kassör, MX-5 Racing Club
Röd -91
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Josen »

Jag har en "säkerhetskopia" av race1 på min dator eftersom det var den ända datorn som kunde vända bildskärmen mjukvarumässigt på kvällen efter racet.
Godis - du är en klippa :up:
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
hdzon
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1284
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:47
Location: Rättvik

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by hdzon »

Josen wrote:
Jag har en "säkerhetskopia" av race1 på min dator eftersom det var den ända datorn som kunde vända bildskärmen mjukvarumässigt på kvällen efter racet.
Godis - du är en klippa :up:
SEG uppladdning till ftp'en

minst 9 timmar kvar... få se om jag bryter och kör det i natt i stället.
Image
Hans Danielsson, Kassör, MX-5 Racing Club
Röd -91
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Torkel k »

Josen wrote:Tycker ändå att Kermit borde kunna hållt undan bättre när det svänger, titta på Beetle Cup ( same same ) de kör på fyndbörsen tider, chassit i bubbla/911 är inte dåligt när det kommer till väghållning
Jag tror det sitter i föraren; en 911 är ingen lätt bil att mästra inte. Att ta ut 90% ur en 911 kräver mycket av föraren. Jag körde själv en del HPDE med Porscheklubben då jag bodde i USA och på det kurvigare banorna var det inte så ovanligt att de snabbare Miatorna körde om 911or. De är helt enkelt väldigt krävande bilar att hantera, särkilt de äldre. Ungefär som om vi skulle ha en galning med i passagerarstolen runt Knutstorp. Han snackar lite trevligt med dig och knaprar sin Prozac, men så fort han märker att du gör ett misstag kommer han att rycka i handbromsen eller klappa till dig i skrevet. Kan ju få den bäste att stanna vid 85% av bilens förmåga.

Men på den nivå vi kör borde han såklart flytta lite på sig, oavsett vem som ligger klistrad i hans backspegel varv efter varv.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Josen »

Tror också det sitter i föraren
Klart att en 250 hk svans-motor bil inte är helt lätt att kasta runt som en miata men liiite fortare borde det gått.
Sen är jag lite bortskämd, körde mycket mot en blå-silver 911 (-72:a) på Kullen på standard däck och standard chassi. :shock:
Kunde knappt hänga med den med min vita ( R-däck och Gula Koni ), bilen kördes tufft med mycket attack och små-ställ genom kruvorna. Chaffören (Torbjörn) av den var en gammal road-racing förare (orädd). Så det krävs nog som du säger en duktig pilot för att det skall rulla på :)
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:Tror också det sitter i föraren
Klart att en 250 hk svans-motor bil inte är helt lätt att kasta runt som en miata men liiite fortare borde det gått.
Sen är jag lite bortskämd, körde mycket mot en blå-silver 911 (-72:a) på Kullen på standard däck och standard chassi. :shock:
Kunde knappt hänga med den med min vita ( R-däck och Gula Koni ), bilen kördes tufft med mycket attack och små-ställ genom kruvorna. Chaffören (Torbjörn) av den var en gammal road-racing förare (orädd). Så det krävs nog som du säger en duktig pilot för att det skall rulla på :)
Fortsätter OT (i väntan på filmfilen).
Hillerström är ju sanslös med sin SC (82a om jag minns rätt, med 204hk eller vad det är). Att köra den i gokartbana med konstant småställ kräver lite känsla.

Chafförmässigt kan du ju dra dig till minnes när du körde på 1:13 på Knutan med inte mycket sämre material än du hade här (på pappret, fininställningar räknas ju inte vid forumjämförelser :)). Metodiskt filande på förare och material i konkurrens ger resultat, är man "ensam" så finns inte samma driv till förbättring.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Fredrik Henriksson »

Nu har jag ladat ner filmen och tittat på den. Det går att vända den i VLC genom att gå genom: Verktyg, utökade inställningar, videoeffekter, geometri, bocka i rotera och vrid sedan visaren,,, :)

Man ser Josens avåkning. Det tråkiga är ju bara att Goprolinsen har förmågan att få någonting som är 40meter framför att se ut som det är 500meter framför. Vidvinkel i all ära men perspektivet blir fel... :(

Jäkligt roligt att se min fight med Westins Elise! :D Kameran gör som sagt inte rättvisa för hur nära vi låg och kubbades, men det var en härlig match! Roligt att jag faktiskt hängde på så pass bra. Jag var förbi Elisen två gånger och hade hela tiden känslan av att kunna ta honom i de kurviga partierna precis som jag hela tiden var livrädd att han skulle komma om så fort vi kom ut på rakan.

Inte tänkt på det tidigare men under ett varv ligger jag ju faktiskt tvåa totalt med endast Porschen framför mig, inte så illa för en 131hk miata med 7kg/hk!! :twisted: 8) :D :banana:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
hdzon
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1284
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:47
Location: Rättvik

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by hdzon »

Fredrik Henriksson wrote:Nu har jag ladat ner filmen och tittat på den.
Vilken fil har laddat ned?
Pict0003.avi som jag håller på att ladda upp har ju 6 timmar kvar innan den är klar. :roll: :roll:
Image
Hans Danielsson, Kassör, MX-5 Racing Club
Röd -91
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Fredrik Henriksson »

hdzon wrote:
Fredrik Henriksson wrote:Nu har jag ladat ner filmen och tittat på den.
Vilken fil har laddat ned?
Pict0003.avi som jag håller på att ladda upp har ju 6 timmar kvar innan den är klar. :roll: :roll:
Nope! Jag fick ner hela din Pict0003.avi, det tog 1.5h! :) Skumt! :think2: :mrgreen:

Hur som Hans, jag är supertacksam att du sparat filen! :up: :D Thanks!! :bow:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Josen »

Fredrik fixar du att tuba den då ?
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Fredrik Henriksson »

Nä, det är det som är problemet. Filen är jättestor då jag glömde att stänga av Goprokameran så den måste klippas ner och vändas på. Tyvärr är VLC det enda program som kan hantera filen. :think2: Försöker jag med moviemaker eller något annat program så blir det felmeddelande... :(
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Josen »

Tråkmåns :down: - går ju inte gnälla på att filmer inte kommer upp och sen inte göra de tillgängliga. Då kan vi ta lika gärna bort denna tråden ?
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Fredrik H Knutstorp SSM 2009 Race.1

Post by Niklas Falk »

Jag testar lite med ffmpeg och AviDemux imorgon på jobbet, att pipa hem den över mobilt snöre är lixom inte vettigt.
FFmpeg verkade ville peta på filen iaf innan jag åkte från jobbet, sen gäller det att välja rätt bland de miljoner kombinationerna av options. :think2: (hittade lite kommandohistorik på hemmaburken)
Post Reply