TRC: "Track Prepare: MX-5"

Tips på var man handlar vad eller bara fräcka sajter som har med MX-5 och bankörning att göra.
Post Reply
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

TRC: "Track Prepare: MX-5"

Post by Niklas Falk »

Jag vet inte varför jag påar för TRC hela tiden, men idag damp det ner ett ganska trevligt nummer
http://www.trcmagazine.com/newsletter.html

Inte för att Trackguiden för Miatan tillför nåt nytt (för detta forums läsare) men man kan ju inspireras lite att sno presentationideér för de som inte redan är frälsta.

Undrar om NCn skulle passa i GT4, eller GT4light (NCn är "lite" tyngre än KTM-Xbow och Lotus 211 iofs).
Vintersäsongen är lite jobbig eftersom man får tid att läsa farliga tidningar som TRC, Race Tech och Racecar Engineering (en farligt seriös tidning).

God Hjul förresten, nu ska jag inte jobba på tre veckor :banana: (frivilligt, inte som kompisarna som "fått" frivillighetspaket...)
User avatar
Måns Wilke
Posts: 413
Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
Location: 1 mil från Knutan...

Re: TRC: "Track Prepare: MX-5"

Post by Måns Wilke »

Race Tech och Racecar engineering är underbara tidningar. De gånger man förstår innebörden av artiklarna.
Somliga artuíklar avhandlar områden Jag inte visste existerade på bilar :D :oops:
Men det är ju alltid intressant att lära sig att reparera en kolfibermonocoque :D
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: TRC: "Track Prepare: MX-5"

Post by Cyberoid »

Ser mycket intressant ut! jag har fortfarande inte beslutat mig för vart jag ska lägga mina surt förvärvade pengar. Racecar Engineering eller Track and Race Car? Kanske kommer tomten med en lösning så jag slipper fundera mer? :wink:
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: TRC: "Track Prepare: MX-5"

Post by Niklas Falk »

Cyberoid wrote:Ser mycket intressant ut! jag har fortfarande inte beslutat mig för vart jag ska lägga mina surt förvärvade pengar. Racecar Engineering eller Track and Race Car? Kanske kommer tomten med en lösning så jag slipper fundera mer? :wink:
Jättestor skillnad dememellan.
TRC är Rejsa i tidningsform ungefär (dvs kvalitébitarna), Racecar Engineering är ingående artiklar om alla tekniska områden i avancerad racing man kan tänka sig (en tidning som har högt anseende i F1depån tex).
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: TRC: "Track Prepare: MX-5"

Post by Cyberoid »

Niklas Falk wrote:
Cyberoid wrote:Ser mycket intressant ut! jag har fortfarande inte beslutat mig för vart jag ska lägga mina surt förvärvade pengar. Racecar Engineering eller Track and Race Car? Kanske kommer tomten med en lösning så jag slipper fundera mer? :wink:
Jättestor skillnad dememellan.
TRC är Rejsa i tidningsform ungefär (dvs kvalitébitarna), Racecar Engineering är ingående artiklar om alla tekniska områden i avancerad racing man kan tänka sig (en tidning som har högt anseende i F1depån tex).
Jag har bläddrat en del i båda tidningarna men inte kommit till något bra beslut ändå tyvärr. :oops: Får väl helt enkelt testa båda under ett år och se vilken som bringar mest nöje. :think2: :mrgreen:
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: TRC: "Track Prepare: MX-5"

Post by Per Hammarsjö »

Tänkte just säga det. Köp båda. ;)

Folk brukar gnälla på att tidningar är dyra. Sen röker man ett paket cigg om dagen, köper ny mobil för att den har en megapixel mer i kameran etc... ;)



// Per
Post Reply