Lite annat stilspråk?

Tips på var man handlar vad eller bara fräcka sajter som har med MX-5 och bankörning att göra.
Post Reply
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Lite annat stilspråk?

Post by Niklas Falk »

:D
Image
User avatar
P-O Håkansson
Posts: 33
Joined: Fri 07 Mar 2008, 14:40

Post by P-O Håkansson »

Fräckt. Men det skulle snabbt gå att ta bort ytterligare 80 kg...

Mvh,
P-O
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

P-O Håkansson wrote:Fräckt. Men det skulle snabbt gå att ta bort ytterligare 80 kg...
Det verkar som om vissa klasser körs med passagerare (co-drivers) om jag tolkat det jag sett om AutoX rätt.

För just lättning vill jag minnas nån Miata som var lättad med tigersåg baktill så allt bakom subframen var borta, där finns det nog en 30 kg att hämta, men hur mycket bakskärmarna hjälper till att få bakre dämparna att jobba riktigt är ju svårt att kvantifiera.

Men rent generellt tycker jag om att nån vågar vara annorlunda och plocka över ett formspräk som inte brukar användas.
70-tals Volvoraggare kanske är nästa (hissad bak med rödbelysta vitmålade hjulhus :D

Undrar förresten varför ingen kör Rally med dem. Peugeot byggde ju 307an på plåtcabben så med rätt bur och hardtop borde det inte vara några teoretiska hinder. Men det är väl som vanligt problem med klasser och en 940 VOC är nog bättre lämpad (kanske).
ImageImageImage
Post Reply