Trimma på nytt sätt ?

Tips på var man handlar vad eller bara fräcka sajter som har med MX-5 och bankörning att göra.
Post Reply
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Trimma på nytt sätt ?

Post by Josen »

Lite tips för att gå fortare 2009 hittar ni här

http://schou.dk/hvce/

Grymt spännade detta att värma upp insugsluften istället för att kyla ner den, ingen tycks fatta
hur det går till ? Kolla tabellen i skillander effekt och bränsleförbrukningen
Världsmästare i fusktrim för motorsport :) :)
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Mmm, dessa Bilsportartiklar minns jag. Smokey var inte klok, nånstans :D
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

GM, Ford, Chrysler and many foreign car manufactors comes around in "Best damn garage in town".
Någon lyckades han imponera på i alla fall ;)
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Niklas Falk wrote:Mmm, dessa Bilsportartiklar minns jag. Smokey var inte klok, nånstans :D
Jag med. :D
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

Intressant då jag gjorde min avhandling på nästan exakt samma teori. Fast jag använde en sugmotor och avgaserna för att förånga bränslet samt vanliga injektorer för att mata motorn.

Väl på plats i riggen lyckades vi inte få ner bränsleförukningen men fick faktiskt något bättre emissioner.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Intressant då jag gjorde min avhandling på nästan exakt samma teori. Fast jag använde en sugmotor och avgaserna för att förånga bränslet samt vanliga injektorer för att mata motorn.
Intressant att du är en sån duktigt motortrimmare ;)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Josen wrote:
Intressant då jag gjorde min avhandling på nästan exakt samma teori. Fast jag använde en sugmotor och avgaserna för att förånga bränslet samt vanliga injektorer för att mata motorn.
Intressant att du är en sån duktigt motortrimmare ;)
Snackar vi yrkeskompetens som gynnar hobbien???!!!
En annan är ju banktjänsteman som får känna trycket av ingenjörer, allfixare, testförare(om än med kamera i handen) och gocartsproffs!!! :shock: :shock: :wink: :lol:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

En annan är ju banktjänsteman som får känna trycket av ingenjörer, allfixare, testförare(om än med kamera i handen) och gocartsproffs!!!


Du känner säkert till uttrycket "Money Talks !" ;)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Josen wrote:
En annan är ju banktjänsteman som får känna trycket av ingenjörer, allfixare, testförare(om än med kamera i handen) och gocartsproffs!!!


Du känner säkert till uttrycket "Money Talks !" ;)
..."and bullshit walks"... :wink:



Finns inga pengar kvar i finansbranchen... :roll:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Post Reply