Köptips

Tips på var man handlar vad eller bara fräcka sajter som har med MX-5 och bankörning att göra.
Post Reply
User avatar
Leif Jönsson
Posts: 89
Joined: Thu 28 Feb 2008, 13:47

Köptips

Post by Leif Jönsson »

http://www.racecarsdirect.com/viewlisti ... view=10071

Problemet är bara att få den godkänd i Sverige :?
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Köptips

Post by Niklas Falk »

Leif Jönsson wrote:Problemet är bara att få den godkänd i Sverige :?
Date Added: June 7, 2007
Men med tanke på vad som ingår så går det ju alltid att köpa en lagom skrapad NB från Tyskland (max 3000 euro, den behöver ju inte ens ha drivlina) och flytta över bitarna. Buren, dämparna, glasfiberdelarna och alla hjulen är ju nästan värt utropspriset (beroende på hur mycket man värderar det till själv).
Den kanske dyker upp igen (jag vet inte om annonsen finns kvar även om den sålts).
User avatar
Anders Ohlsson
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 118
Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26

Post by Anders Ohlsson »

Då fick vi reda på hur många hästar Niklas Falks "Roadsport C" Miata har till slut. :wink:

Kronos prepared 2001 miata,FIA N-GT homologated untill 2012, sachs suspension, full carbon interior, 175 BHP,
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Anders Ohlsson wrote:Då fick vi reda på hur många hästar Niklas Falks "Roadsport C" Miata har till slut. :wink:

Kronos prepared 2001 miata,FIA N-GT homologated untill 2012, sachs suspension, full carbon interior, 175 BHP,
Kronos byggde 15st 1999.
Ingen av dem visade mer än 140hk omräknat i motorn när de mätte ett antal i Belgien 2002.
Man kan skriva mycket nonsens i annonser ;)

Men vill man tro annonsen så är det bara tillverkaren av buren och att Kronos byggt den som är samma som min (Andra dämpare, annat tillverkningsår (borde vara baserad på VVT då), min är inte enligt FIA NGT003, ...).
Post Reply